Uji Berterusan Dalam Hidup Insan

Salam sejahtera pada semua pembaca, 2 hari lepas (Jumaat) berita duka warga SK Bangi terima, seorang guru Cikgu Rubi kehilangan anak tersayang...di panggil Tuhan dalam usia 2 bulan lebih. Beliau yang baru habis berpantang dengan kelahiran anak pertama menerima ujian yang cukup berat ini, kami warga SK Bangi turut merasakan keperitan atas kehilangan permata yang sangat berharga dalam hidup ini.
Namun bersabar dan redhalah atas KehendakNya yang telah tertulis sejak Azali, walau perit untuk di telan, namun itulah mahuNya Dia...dan anda telah menghantar seorang wakil ke syurga, sebelah kaki Cikgu Rubi dan suami kini sudah berada di syurga.
Beliau yang baru menerima cahaya mata pertama telah dilawati oleh beberapa orang guru. Guru-guru menyedari kekalutan emosi yang terpaksa dihadapi dan memahami apa yang berlaku, doa kami dari seluruh warga SK Bangi, semoga Cikgu Rubi tetap bersabar dan Tuhan menggantikan yang lebih baik secepatnya. Dia sangat mendengar keluhan hamba-Nya dan sedang mendengar rintihan hamba-Nya. Radiallahu Anhum wa radhu anhu.Redha Allah ke atas mereka dan mereka pun redha pada (takdir) Allah Taala ke atas mereka. Mudah-mudahan Cikgu Rubi termasuk dalam ayat ini. Amin Ya Rabbal Alamin