Salam dari Admin

Blog ini mengalami pertukaran Design sekali lagi untuk menambah keceriaan di tahun 2013. Terima Kasih tidak terhingga kepada sahabat baik admin iaitu Abdur Rozak dari Sabah yang telah membantu membina design terbaru ini.

Web SK Bangi www.skbangi.com akan mengalami masa tamat sewaan hosting, jika ada sesiapa yang ingin menderma untuk sewaan hosting selama setahun ini, (RM150.00) boleh menghubungi admin di afraima@yahoo.com. Tarikh tamat ialah pada bulan hujung bulan Januari.


Progam Cakna Waris
ibuBagi merealisasikan hasrat untuk mencapai kejayaan dalam akademik, satu perjumpaan antara guru dan ibu bapa murid tahun 6 di adakan pada 12 Januari 2013.
Dalam pertemuan ini, satu ceramah khas diberikan untuk menaikkan motivasi murid-murid dan ibu bapa,penceramah jemputan dari luar Encik Jamhari bin Saari (Pensyarah IPG Maktab Perguruan Raja Melewar).
GBSebelum ini, dalam ucapan guru besar, menyatakan bahawa kejayaan anak-anak ini bergantung juga kepada pengorbanan guru dan ibu bapa. Hasrat besar pada tahun ini ialah,mana-mana murid yang mendapat 5A dalam UPSR akan dibawa ke Negeri Sabah. Sungguhpun kata beliau, wang masih belum ada, namun harapan tinggi agar semua urusan dipermudahkan Allah SWT.
Program sebelum
Antara program yang telah dijalankan pada awal tahun ini ialah Program Maju Diri (PMD).Program ini melibatkan murid tahun 4,5 dan 6.Objektif PMD ialah membentuk hala tuju murid di dalam pembelajaran.